Edunvalvonta

Yhdistyksemme edunvalvonnan tärkeän tehtävän hoitamiseksi on perustettu kolmesta seniorijäsenestä muodostuva tiimi.

Paikallisesti vaikuttavuutta tehdään Savonlinnan kaupungin vanhusneuvoston sekä eläkeläisyhdistysten yhteisten tapaamisien kautta.

Kaupungin vanhusneuvostosta on nimetty senioriedustaja Etelä- Savon hyvinvointialueen (Eloisa) vanhusneuvostoon. Samoin yhdistyksemme varapuheenjohtaja edustaa Etelä- Savon maakunnan eläkeläisneuvottelukunnassa (Pikku Eetu) senioripiiriämme. Pikku Eetun kautta rakentuu luonteva yhteistoimintakanava hyvinvointialueen vanhusneuvostoon sekä valtakunnalliseen Eläkeläisliittojen yhteisjärjestö EETU ry:n.

Jäsenyytesi merkitsee mahdollisuuksia osallistua edunvalvontaan sekä päätöksen tekoon yhdistystasolta aina valtakunnalliseen päätöksentekotasoon saakka. Jäsenyytesi kasvattaa sitä painoarvoa, jolla vaikutetaan eläkeläisten hyvinvointiasioissa.

Edunvalvontatiimissä vaikuttavat Liisa Rissanen, Risto Hämäläinen ja Pekka Huovila kukin oman roolinsa ja tehtävänsä mukaisesti.